Majulah diri untuk Agama, Bangsa, dan Negara...

Amalan Wirid dan Doa Harian yang sebenarnya...






Assalamualaikum dan salam muhibbah sahabat-sahabat..
InsyaAllah pada kesempatan ini ana ingin berkongsi amalan wirid dan doa harian...kalau kita lihat fenomena hari ini, banyak buku-buku yang menerangkan tentang bagaimana wirid dan doa selepas solat, doa-doa harian dan berbagai-bagai lagi doa untuk diamalkan seharian. Andai kita beli buku A contohnya, kemudian kita beli pula buku B, selepas kita baca dan amati ada perbezaan antara kedua buku ini, doa dan wiridnya tidak sama, nasihat ana kepada sahabat-sahabat ialah jangan merasakan itu masalah besar. Hal ini kerana terdapat banyak doa dan wirid yang boleh diamalkan asalkan tidak bercanggah dengan al-Quran dan as-Sunnah. InsyaAllah, selagi kita masih berpegang dengan al-Quran dan as-Sunnah nescaya Allah S.W.T akan melindungi kita.

Di kesempatan ini ingin ana kongsikan amalan wirid yang boleh diamalkan oleh sahabat-sahabat.

Tahseen 1 Al-fatihah Al-baqarah1-5 Ayat kursi Al-baqarah 285-286 Al-muawwizat 

Tahseen 2 Tahseen 1 Al-mathurat sughra Al-ghafir1-3 (3x) Al-mukminun 115-118

Tahseen 3 Zikir 100x lps sbh n ptg Al-waqiah lps sbh Al-mulk lps zhr Yaasin lps asar.

Ini merupakan wirid dan zikir harian untuk mendinding diri daripada gangguan makhluk halus. Untuk Tahseen 3, ia merupakan amalan perawat Islam agar dapat memberi keyakinan dan sebagai perisai diri.

Namun bagi ana ketika ini, Surah al-Waqiah merupakan wirid harian selepas solat Subuh...semoga ana istiqamah dengannya..insyaAllah... Selamat beramal...


  



Share:

No comments:

Post a Comment

Leraikan dengan kata-kata yer...

Popular Posts

Followers