Geng blogger...

There was an error in this gadget

Thursday, April 14, 2011

Memoir 3 April 2011....

Salam sahabat2...salam muhibbah, salam perpaduan, salam 1 Malaysia...

Dah lama mungkin ana tak post apa2 kan..agak sibuk disepanjang awal April nih... Sepanjang semester ni ana rasa ana belom lagi luangkan masa yang agak lama dengan kawan2 kelas ana....sbb sibuk dengan program di kolej...jumpa kwn2 pn dalam kelas jer...nak melepak malalak jauh sekali...apatah lagi nak main futsal ke guli ke lestik ke konda kondi ke rondes ke......iskh3.. Sepanjng sem3-4 nih ana sgt jrg jmpe dan luangkan masa dgn kwn2...nak discusion pn jrg2.... Tapi pd 3April lepas..ana teringt balik masa sem 1 dan sem 2...kami cari bahn assignment smpy ke UIAM dan DQ...tp tak cukup jauh mcm yg baru2 nih....sem ni ana g Kuantan....

Kami ke Kuantan ni sbnrnye utk meng"interview" tokoh yang kami pilih...cari punya cari daptlah seorang bekas pelajar Malaysia yang telah belajar di Morocco..perjalann yang memenatkan..bertolak dari TM lebih kurg jam 10 camtu la...seblm smpy ke destinasi utama kami...sempat la jg kami singgah di Bandar Temerloh utk mkn tenghhri..



Ni selepas mkn tghri... shbt ana sorg ni ad sedare kt cni..datuknye...xsempat ziarah...xckup mase...klu tak bleh mkn ikan patin msk tempoyak ngn durian free..hehe



Pemandangan pasar sehari di bandar Temerloh.

Sama jer ngn tempat2 lain...tp tu la..pnuh sesak jalan masa ni..



 Selepas dari Temerloh kami terus menuju ke Kuantan..pemandangan yang agak memukau mata sbbnye hutan jer yang banyak..heee....walau bagaimanapun kami gembira krn dpt juga menyelesaikan temu ramah nih...

Ana terfikir..spnjg sem ni ana amat jrg luangkan masa dgn kwn2 utk grouping..sesekali kluar cmni best jg...mengeratkan silaturrahim dan berjalan2...


Semasa tiba di Daerah Kuantan..baru bgn tido nih..

Semasa interview tokoh kami..tua setahun jer dari ana..sorg lg sahabat tgh amik gmbr kami..hee..


Semasa perjalanan pulang dari Kuantan...

Jenis font yang same dgn temerloh td..


Singgah sebentar menikmati sata, keropok lekor dan otak2..
Semasa di rumah shbt ana ni..ana tertarik ngn mini muzium di rumahnye..meh tgk gambar2 yang menarik..tempat dirahsiakan takot2 ada yang niat xelok nti..













Sangat seronok krn dpt melihat tinggalan sejarah yg amat bermakna ini...setiap satu mempunyai nostalgia tersendiri...ana pn suke jg kumpul brg2 cmni...tp skang cme ad duit jer...xmcm pakcik nih..merata beliau pergi utk kumpul brg2 cmni..

Tetiba ana teringat kpd keluarga JMK KHAR sidang 2010/2011..setiap pertemuan ada perpisahan...setiap yg suka mesti ada duka..itulah adat resam dunia...kepada abg2 akak2 adik2 keluarga jmk..semoga sukses dlm hidup mendatang..terima kasih krn banyak mengajar dan berkongsi byk perkara dgn ana dan ana byk menimba ilmu dlm perkhidmatan ini yang ana boleh bawa ke sekolah dan hari2 kelak..kepada yg meneruskan perjuangan semoga kuat dan tabah...tak banyak yg ana boleh bantu utk kalian..tapi ana sedia membantu...insyaAllah..beramal kerana Allah....

Sepanjang sem ni byk perkara yg berlaku..spnjg perjalann dr TM ke Kuantan...Kuantan ke TM..byk yg ana fkrkan..apa yg ana dpt dan apa yang ana xdpt...setakat ni dulu la..sebelum ana pencen, nak jg beri penghargaan kpd yg lain...Salam Maju Jaya daripada Ana....
Fikir-fikir sejenak, renung-renungkan dan selamat beramal...


Reaksi anda

0 coret-coret:

Post a Comment

Leraikan dengan kata-kata yer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bonus untuk Anda