Geng blogger...

There was an error in this gadget

Tuesday, August 12, 2014

Dulu kini dan akan datang...

Assalamualaikum....
Ahlan Wasahlan....
Selamat Hari Raya Aidilfitri....Maaf Zahir dan Batin.....

Berhabuk-habuk dah blog ni..kejap update kejap tak update. Klu update tu menunjukkan kekeringan idea tahap gaban...(gaban/satria baja hitam/masked rider/kamen rider)
Ape pun kini, kehidupan semakin mencabar. Kehilangan MH370 belum selesai terus digemparkan dengan MH17 yang ditembak di sempadan Rusia-Ukraine. Kenapalah dorang tu main tembak-tembak. Mungkin dorang tengah main jutaria kot..klu dulu masa main jutaria klu dapat kad cabutan menembak jatuh jet komunis boleh dapat $3000. Banyak tu...boleh buat rumah 4buah dekat geran no.1...hehe.. Tu dulu. Tapi ni realiti, turut sedih dengan keadaan Malaysia yang saban hari dilanda pelbagai konflik dan korupsi.

Mungkin ada yang kata ini balasan terhadap maksiat yang dilakukan oleh rakyat dan pemerintah secara berleluasa. Namun mengimbau kembali kisah penaklukan Konstantinople, umat Islam pada masa tu sangat yakin dengan ajaran Islam. Sultan Muhammad al-Fateh sendiri sentiasa berusaha memastikan penaklukan kota tersebut berlaku pada zamannya. Sehinggakan beliau sentiasa merenungi diri terhadap hadis Rasulullah s.a.w tentang Konstantinople akan ditakluk oleh raja yang baik dan mempunyai rakyat yang baik. Sultan Muhammad sanggup menyiasat keadaan rakyatnya sendiri. Membantu rakyat yang memerlukan dan sentiasa taat dengan ajaran Islam.

Namun di Malaysia???..apa sudah jadi??? Rakyat di bawah kata pemerintah tak adil, sebab tu keadaan kacau bilau. Klu direnungi sendiri, Pemerintah tak baik, rakyat pun tak baik. Menuding jari  kepada orang lain, tapi diri sendiri tak sedar jari selebihnya menuding ke arah kita sendiri.



Fikir-fikirkanlah sendiri.... Kemelut di GAZA pun semakin hari semakin dahsyat. Semakin kita ni cakna dengan isu luar dan dalam negara. Dengan isu Menteri Besar Selangornya... Macam-macam hal....Semoga kita sentiasa dalam rahmat Allah S.W.T sentiasa. 

Dan ana sendiri, dari dulu, kini dan akan datang mungkin terus di UPSI berkhidmat sebagai warga pendidik. Posting KPM???...Hanya pasrah dengan ketentuan-Nya. Semoga sahabat-sahabat calon simpanan yang lain tabah dan semoga usaha mereka dipermudahkan. Ana hanya mampu berdoa. Tak dapat bersama kalian untuk turun ke perhimpunan aman di KPM semalam (11/8/2014). Semoga ada bibit-bibit gembira untuk kalian tak lama lagi...  


~fikir-fikir sejenak~

Reaksi anda

0 coret-coret:

Post a Comment

Leraikan dengan kata-kata yer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bonus untuk Anda