Geng blogger...

There was an error in this gadget

Sunday, September 18, 2011

Langkah Baru...

Assalamualaikum dan Salam muhibbah...

Sekali lagi hati ini teringatkann kisah2 lalu..di saat jauh drpd-Nya,, ana sering mengimbau kisah2 lalu yg banyak memberi pengajaran dan dpt mengenal diri ana sendiri.. Apa tujuan hidup ana di muka bumi ini..sudh semestinya tidak lain tidak bukan adalah utk menghambakan diri kpd Yang Esa.

semasa di tepi pantai  berhampiran dengan Pulau Rondo 

Kita sering mengaitkan sesuatu prkara yg tidak elok dengan azab dan balasan drpd Ilahi....dengan keadaan yg berlanjutan mungkin ia akan menghijab kasih dan rahmat Ilahi... Sedarkah kita bahawa Allah Taala sgt pemurah? Sgt mengasihi hambanya? Maha Adil? Walaupun kita byk membuat dosa, namun DIA sentiasa melihat kita, tidak pernah mengabaikan kita, di kala sush DIA bersama kita..rezeki yg DIA berikan kpd kita tidak putus2 walaupn kita tidak solat, puasa, dan melakukan lemungkaran..tidak pn DIA menarik balik nikmat udara utk kita bernafas, tidak pula DIA menimpakan azab seperti kaum2 terdahulu..

Ku bersyukur krn masih ada waktu lg..wlupn hayat tidak lama..tidak di duga hayat kita...

semasa kursus pemantapan organisasi


Kita tidak akan dpt hidup berseorangan, kita memerlukan pasangan sebagaimana Allah S.W.T menciptakan Hawa drpd rusuk nabi Adam. Kemudian DIA mengurniakan pula anak2 drpd mereka berdua.. Begitulah hukum alam yg Allah aturkan utk kita. Andai kita mahu lakukan kejahatan sekalipun kita tidak berseorangan. Syaitan ada bersama kita semasa melakukan kejahatan.. Begitu juga jika melakukan kebaikan...Malaikat ratid dan atid akan mencatat setiap amal kita, tidak kira baik ataupun buruk. Bagi memaintainkan amal kebaikan kita, kita disarankan supaya utk hidup dlm berjemaah/bermasyarakat....tidak akan berjaya usaha kita jika berseorangan... Ana rindukan teman2 yg membimbing ana utk turt sama melakukan amal kebaikan...

Fikir-fikir sejenak, renung-renungkan dan selamat beramal..

Reaksi anda

2 coret-coret:

entry yg bagus...saling ingat mengingati..:)

terima kasih...semakin lama semakin jauh kita belayar ke lautan dan semakin jauh utk kita melabuh ke pantai....segala apa yg ada pd diri kita itulah bekal kite di hari kemudian..

Post a Comment

Leraikan dengan kata-kata yer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bonus untuk Anda