10 Perkara Sia-sia

Sufyan ats-Tsauri, seorang ulama hadis yang terkemuka,menyatakan bahawa ada sepuluh hal yang termasuk dalamkategori sia-sia....

Gedung Pendidikan

Blog yang dilancarkan untuk pendidikan di negara kita insyaAllah..mudah-mudahan bermanfaat.

Cantiknya Seorang Wanita...

Semoga bermanfaat.

Kaedah Baghdadiah

Panduan ringkas mengajar al-Quran menggunakan kaedah Baghdadiah.

Kaedah Pengajaran Iqra'

Semoga Bermanfaat..

Geng blogger...

There was an error in this gadget

Wednesday, September 14, 2011

Bila semester baru menjelang...

Assalamualaikum dan salam muhibbah...

Hari ni ana nak citer pasal semester baru pula..sblm ni tentang "SEMESTER BARU".. jadi berkesinambunganlah moga2nye..menjelang jer semester baru ni mcm2 yg perlu dibuat.. Bagi adik2 or abg2 kakak2 yg baru mendaftarkan diri 7hb September yg lalu semestinya keperluan diri mahu dilengkapkan sepenuhnya..tak mahu kurang sikit pn kan..kan2..hehe.. Daripada baju kuliah, baju jenjalan, baju tido, baju main2..seluar pula..same jer..sehinggalah gadget2 lain seperti HP, laptop, dll... rasanya kalau boleh semua nak baru dan elok kan.. Tapi bg yg kurg berkemampuan, bersederhana sahaja..tiada masalah..niat kite dtg untuk belajar kan..bukan utk memperagakan fesyen mahupun kemewahan.. "Innallaha ma'ana"..sesungguhnya Allah bersama kita..jadi jgnlah takut kerana kite serba kekurangan drpd material..tp kita harus takut akan azab dan balasan yg telah dijanjikan oleh Allah S.W.T..

 
Semasa MSK pelajar2 baru ambilan Sept
Bagi ana, sebagai pelajar yg boleh dikatan agak lame di bumi UPSI ni, segala keperluan tak byk yg ditambah, sekadar menambah apa yg telah kurg dan tiada..lagipun ana ad di bumi UPSi ni sepanjang cuti semester lalu..hampir 4bulan di sini bersama sahabat2 lain.. Namun bg yg tidak seperti kami, mesti sibuk utk uruskan brg, rumah baru, nak kemas rumah dan sebagaunya..ditambah pul dgn aksesori yg lain kan.. Niat harus dibetulkan..masih belom terlambat utk semester baru ini.. Niat dan AZAM...

Semasa pendaftaran pelajar2 senior..

Masuk kali ini,merupakan tahun kedua ana terlibat dengan pendaftaran pelajar2 baru dan lama..setahun bersama JMK2010/2011 dan kini bersama SKIM...konon2nye 1skim..hehe...dh ad baju sendiri lak tu..mgkin entry seterusnya ana citer pasal baju tu la..di KHAR lah kenangan indah berjaya ana ukir di hati...KHAR tetap di hati..(sebenarnya kesuntukan mase ni..huhu..ada keje lain nak dibuat...)

Fikir-fikir sejenak, renungkan dan selamat beramal...

p/s: Syukran ila Putera Chini







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bonus untuk Anda