10 Perkara Sia-sia

Sufyan ats-Tsauri, seorang ulama hadis yang terkemuka,menyatakan bahawa ada sepuluh hal yang termasuk dalamkategori sia-sia....

Gedung Pendidikan

Blog yang dilancarkan untuk pendidikan di negara kita insyaAllah..mudah-mudahan bermanfaat.

Cantiknya Seorang Wanita...

Semoga bermanfaat.

Kaedah Baghdadiah

Panduan ringkas mengajar al-Quran menggunakan kaedah Baghdadiah.

Kaedah Pengajaran Iqra'

Semoga Bermanfaat..

Geng blogger...

There was an error in this gadget

Tuesday, March 29, 2011

Perkhemahanku sepanjang MAC 2011


Salam sahabat2 yang diredhai Allah sekalian... Ana baru upload picture ni.. Lambat sikit dari kebiasaan...takde kabel hp..terpaksa off kan hp utk cabut memory kad..sebelum hp sibuk bekerja...ni pun sbb tgh cas..hehe.
Kenangan perkhemahan ni memg tak dapat dilupakan...merupakan perkhemahan terakhirku bergelar pelajar kursus kelana siswa...akan datang mungkin join lg camping camni..cuma status mungkin akan bertukar...nak jg jadi fasi ke, instruktor ke, urusetia ke kan...kan....kan..nampak tak permainan dia???...


Ana tak ingat kaki sape dan tangan sape yang ada kat gambar nih..tp yang pasti ahli patrol ana la...tgh wat sup ayam..patrol2 lain semua masak guna kayu..kami guna helah..kami guna tetttt.....sbbnya sebelum sampao di kem kami singgah di Tesco Rawang...sempat jg beli bahan bakar segera..org kampung kate "lilin askar"...nama saintifiknyer tak ingat la pulak..


Perkhemahan Rekreasi


Untuk perkhemahan yang ni ana takde byk gambar..sbbnya tak  bawa hp semasa aktiviti..takot tak terjaga jer...huhu...gambar ni semasa malam kebudayaan..Tema Allahyarham P.Ramlee..mcm2 ada..ada kumpulan lakonkan filem Doremi, Ali Baba Bujang Lapok dan 40 orang penyamun, Laksamana Doremi dll. Kump ana sendiri lakonkan 3 Abdul...tp dah di modified jd lain...hehe. Tapi tema asal semestinya xlari....

Dalam perkhemahan ni, kami dikehendaki membuat rakit dari tong dan buluh...sgt merumitkan dan suasana sgt lah kecoh dan hingar bingar..mulut masing2 bising..dan yang paling best, kumpulan ana dan satu lagi kump yang berkongsi rakit memenangi perlumbaan rakit...hehe..

Sebelum balik ke KHAR, kami semua seramai 2 buah bas tp xpenuh la..singgah di hotspring Sg. Kelah..pemandangan yang kurg baik jg rasenye...iskh3....


Perkhemahan Kem Hijrah Mahasiswa Islam (HIJRI) 2011

ni gambar semasa ana g survey tempat..dewan utama

Kem ni berlangsung pada 25hb-27hb Mac 2011 bersamaan 20-22 Rabiul Akhir 1432h...
Ana terkilan sebb xdapat join sepenuhnya dr awal. Sbbnye tertinggal semua kuliah dasar dan beberapa slot yang sgt menarik.. Namun syukran jazilan ila peserta2 yang sgt memberi kerjasama dari awl kem sehinggalah ia berakhir.

Kem ni sebenarnya dilaksanakan last2 minit..namun terima kasih kepada ajk2 yang banyak meluangkan masa untuk menjayakan kem ni..semoga Allah melipat gandakan ganjaran pahala utk kalian semua.

Kem ni jg merupakan kem terakhir mungkin bg ana sepanjang sem ni..dan merupakan program terakhir Biro Latihan dan Pembangunan Sahsiah KHAR sepanjang di bwh tanggjawb ana dan sahabat sejawat ana. Kami sedaya upaya melakukan yang terbaik utk semua dan yang terbaik utk Agama yg dicintai...mana2 yg dirasakan kurang kami mohon maaf..

Sebelum kem ini berakhir ana sgt terharu dan merasakan yg ana akn merindukan kem ini...dan terbukti bhw ana sememangnya rindu kem ni...teringt semasa zmn sekolah..selalu sgt buat prgram qiamullail dan kem ibadah. Rasanya perasaan terharu ana tak dpt diluahkan dgn kata2 dan tulisan...hanya Allah yg tahu..apa2 pun Islam Itu Indah...


sepatutnya kem ini di Kalumpang Resort & Training Center...ni dewannya....
tapi last2 dibuat di Pasir Puteh Resort...


peserta2 dan fasi seronok naik pengangkutan resot...
yb kite pn ada..saudara Rusydan yang setia bersama kami..syukran jazilan... 








sahabat2 JMK yang bersama2 memreiahkan dan membantu sepanjang kem...ada lagi tapi ini jer yg bergambar...


perbincangan resolusi sebelum majlis penutupan oleh YM Raja Ahmad Shalaby bin Raja Hasan




Ana berharap kepada semua yang terlibat...semoga kem ini dapat memberi manfaat wlupun sedikit..dan hubungan persaudaraan tidak hanya sepanjang kem ini..syukran jazilan wa khoiron kathiron 'ala kulli hal....
السلام عليكم ورحمة الله وبركته.....أنا أخوكم في الإسلام

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bonus untuk Anda